Retourneren

Niet tevreden over uw aankoop? Er zijn verschillende mogelijkheden betreft het ruilen en retourneren van uw webshopbestellingen en filiaalaankopen.

Termijn

Artikelen kunt u binnen 14 dagen na ontvangst of na de afhaaldatum retourneren. Bij deelleveringen gaat deze bedenktijd in zodra u het laatste artikel uit uw bestelling heeft ontvangen.

Filiaal

Deze manier van retourneren is kosteloos.

  1. Vul het retourformulier in dat bij uw bestelling is geleverd.
  2. Het formulier en de artikel(en) kunt u retourneren bij de afdeling Klantenservice (locaties: de Bijenkorf-filialen). Indien u heeft betaald met een creditcard, dient u deze mee te nemen.
  3. Bij terugname van het artikel door de Bijenkorf ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.
  4. Uw retour wordt verwerkt. Geldteruggave is op basis van betaalwijze.

Kiala/UPS Access Point

Deze manier van retourneren is kosteloos.

  1. Voeg het ingevulde retourformulier dat bij uw bestelling is geleverd bij het pakket.
  2. Plak de bijgeleverde Kiala-retoursticker over de sticker waar uw adres op vermeld staat.
  3. Geef uw pakket af bij een Kiala Punt/UPS Access Point naar keuze (locaties: www.kiala.nl). U krijgt dan een ontvangstbewijs, bewaar deze goed.
  4. Bewaar het retournummer om uw pakket te kunnen volgen.
  5. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail aan u bevestigd.

Postnl

Bij deze manier van retourneren zijn de kosten voor eigen rekening.

  1. Voeg het ingevulde retourformulier dat bij uw bestelling is geleverd bij het pakket.
  2. U kunt uw pakket op eigen kosten verzenden naar:

de Bijenkorf
Veerweg 16
5145 NS Waalwijk

  1. Geef uw pakket af bij een postkantoor (locaties: www.postnl.nl).
  2. Bewaar het Track & Trace-nummer om uw pakket te kunnen volgen.
  3. Zodra de bestelling retour is ontvangen door de Bijenkorf, wordt dit per e-mail aan u bevestigd.

Externe leverancier

Artikelen die rechtstreeks aan u zijn geleverd door een externe leverancier hebben een eigen retourprocedure. Volg de retourprocedure die vermeld staat op uw pakbon.

Diamond Point

Diamond Point is een apart sieradenmerk binnen de Bijenkorf. De artikelen zijn herkenbaar aan het merk dat op het doosje staat. Voor het retourneren van een Diamond Point-artikel kunt u kiezen uit verschillende retourmogelijkheden.

1. Het artikel zelf opsturen:

U dient uw bestelling onbeschadigd en voor zover mogelijk in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en een kopie van de factuur naar het volgende adres te sturen:

Diamond Point
T.a.v. afdeling retouren
In de Wolken 226
1186 BP Amstelveen

Als u uw pakket op het postkantoor afgeeft, ontvangt u een verzendbewijs voorzien van een 3S-nummer. Bewaar dit bewijs zorgvuldig: het is mogelijk dat wij hier in een later stadium om vragen. De verzendkosten voor het retourneren van Diamond Point-artikelen zijn 6,95.

2. Retourneren in een de Bijenkorf-filiaal:

U kunt het artikel retourneren bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-filiaal. Retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (dus niet bij de afdeling Klantenservice). Bij terugname van het artikel door Diamond Point ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.

Leverancier Alternate

U dient uw bestelling onbeschadigd te versturen, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, stevig verpakt en goed dichtgeplakt naar het volgende adres:
de Bijenkorf
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

Leverancier Flinders

Flinders verstuurt de designverlichting voor de Bijenkorf. Mocht het artikel niet naar uw zin zijn, dan kunt u het binnen 14 dagen retourneren naar Flinders.

  1. Meld bij de Flinders-klantenservice dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 020 - 3030630 of per e-mail naar [email protected] U ontvangt per e-mail een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.
  2. Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het de Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw bevestigingsmail of in uw webshopaccount onder ‘Orderhistorie’.
  3. Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar:

Flinders BV
Antwoordnummer 940
1500 VB Zaandam

Nadat het pakket in goede orde is ontvangen, ruilt Flinders het artikel om (indien voorradig) of stort het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

  • Inpaktip: de artikelen van Flinders zijn vaak breekbaar. Hergebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo vermindert u de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk. U kunt ook verzekerd verzenden met PostNL.

terugzenden vanuit belgië

Retourneert u vanuit België? Dan verwijzen wij u door naar deBijenkorf.be.

Andere maat of kleur

Een artikel gekocht in onze webshop, kunt u alleen ruilen (voor een andere maat of kleur) in onze filialen. Indien u niet in de gelegenheid bent om een filiaal te bezoeken, adviseren wij u het artikel terug te sturen via PostNL of een Kiala Punt/UPS Access Point en een nieuwe bestelling met het juiste artikel of de juiste maat/kleur te plaatsen.

geldteruggave

Geldteruggave is op basis van betaalwijze. Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 3 werkdagen overgemaakt vanaf het moment dat uw retour is verwerkt of uiterlijk 14 dagen vanaf het moment dat u de Bijenkorf op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw aankoop.

  • de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw 'de Bijenkorf Card-rekening'.
  • Creditcard: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw creditcardrekening.
  • iDeal: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op de betreffende rekening. Indien u retourneert in één van de Bijenkorf-filialen, dan ontvangt u het aankoopbedrag direct terug in contant geld. Een bedrag boven de 500 - wordt teruggestort op uw bank - of girorekening.
  • Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een digitale Cadeaucard van de Bijenkorf. Deze wordt per e-mail verzonden en kan verzilverd worden zowel via de webshop als in één van onze filialen.
  • Combinatie van de Bijenkorf Card en Cadeaucard: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw creditcardrekening.
  • Punten: de uitgegeven punten worden teruggestort op de Bijenkorf Card.

vergoeding verzendkosten

Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u deze in de volgende gevallen terug:

  • Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of op een andere manier niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
  • U herroept uw order. In lijn met de wettelijke verplichting betaalt de Bijenkorf altijd zo snel mogelijk terug (zie hieronder voor de indicatie), maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte heeft gebracht van de herroeping van uw order. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u drie opties:
  1. U kunt het pakket op eigen kosten retourzenden via bijvoorbeeld een postkantoor. De creditering van de artikelen en bezorgkosten vindt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending plaats via de betaalmethode van aankoop (let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening). U dient het verzendbewijs te bewaren totdat het gehele aankoopbedrag is teruggestort.
  2. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren in een filiaal. U krijgt een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na inname van de retour. U dient uw retourbon te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.
  3. De Bijenkorf biedt als extra service om het pakket kosteloos te retourneren via een Kiala Punt/UPS Access Point. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, krijgt u een voucher met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling. U ontvangt de voucher binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het Kiala-verzendbewijs te bewaren totdat u de voucher heeft ontvangen.

wettelijke garantie

Bij aankoop van artikelen op deBijenkorf.nl is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

retourneren van filiaalaankopen

Filiaalaankopen kunt u binnen 14 dagen in elk gewenst filiaal ruilen of retourneren. Ga naar de Klantenservice of de afdeling van aankoop en neem de originele aankoopbon mee. Op welke manier het aankoopbedrag wordt teruggestort, is afhankelijk van de betaalwijze bij aankoop.

  • de Bijenkorf Card: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw 'de Bijenkorf Card-rekening'.
  • Creditcard: u dient de creditcard tijdens het retourneren mee te nemen. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort op de betreffende rekening.
  • iDeal: bij bedragen tot 500,- ontvangt u een tegoedbon. Deze tegoedbon kan ingeruild worden voor andere artikelen of voor contant geld (bij de afdeling Klantenservice). Bedragen boven 500,- worden teruggestort op uw bank - of girorekening.
  • Cadeaucard: u ontvangt dit bedrag terug in de vorm van een Bijenkorf Cadeaucard.
  • Combinatie van de Bijenkorf Card en Cadeaucard: het aankoopbedrag wordt teruggestort op uw 'de Bijenkorf Card-rekening'
  • VVV Cadeaubon (alleen mogelijk in filalen): het retourbedrag krijgt u terug in de vorm van een de Bijenkorf Cadeaucard.
  • Fashioncheque (alleen mogelijk in filalen): het retourbedrag krijgt u terug in de vorm van een de Bijenkorf Cadeaucard.

Regels voor het retourneren van artikelen

Geretourneerde artikelen worden geaccepteerd als ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Indien het prijskaartje of label ervoor zorgt dat het artikel niet goed kan worden beoordeeld, mag deze worden verwijderd. Als het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.
Boeken, CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
Een Bongo Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan intact is en het doosje niet is beschadigd.

Algemene retourregels

  • Retourneert u uw bestelling in onze filialen, dan ontvangt u het aankoopbedrag direct terug.
  • Retourneert u uw bestelling via Kiala/UPS of PostNL dan wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het pakket. Zodra wij het pakket retour hebben ontvangen, ontvangt u binnen drie werkdagen het aankoopbedrag op dezelfde wijze als u heeft betaald.
  • Retouren worden binnen 5 tot 10 werkdagen verwerkt. U ontvangt uw geld binnen deze termijn op dezelfde wijze als u heeft betaald.
  • Artikelen dienen ongebruikt, compleet, in originele staat, in originele verpakking (inclusief eventuele plastic hoes of stofzak) te worden geretourneerd.
  • Boeken, CD's, DVD's, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.
  • Bij beschadiging of incomplete artikelen wordt waardevermindering in rekening gebracht.
  • Artikelen zonder prijskaartje kunt u alleen retourneren in onze filialen. Wanneer het label of het prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of het prijskaartje worden verwijderd. Het éénmalig aanpassen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.
  • Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.
  • Een Bongo-Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en er verder niets beschadigd is.
  • Direct omruilen voor een ander artikel is alleen mogelijk in de filialen.
  • Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf-webshop, kunnen niet worden teruggebracht in de Bijenkorf-filialen.
  • Bekijk de algemene voorwaarden van deBijenkorf.nl.

uitzonderingen

Rond drukke periodes zoals de Sale kan de afhandeling van uw teruggezonden bestelling vertraging oplopen. U wordt op de hoogte gehouden over de actuele levertijden in het bestelproces.

  • Verlanglijst
  • Filialen
  • Klantenservice

Inloggen

Filialen

Klantenservice


Winkelmand

Wachtwoord vergeten

Weet u uw wachtwoord niet meer? Vul hieronder uw e-mailadres in. We sturen u binnen enkele minuten een e-mail waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Bedankt, u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail daarin een persoonlijke link waarmee een nieuw wachtwoord aangemaakt kan worden.

terug naar inloggen