Winkelmand
Verlanglijst
Account Account Blog

Winkelmand

Totaal:
Toegevoegd aan verlanglijst Toegevoegd aan winkelmand

Retourneren en ruilen

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?
Binnen 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kunt u deze retourneren.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?
U kunt uw bestelling retourneren bij de afdeling Klantenservice in een filiaal van de Bijenkorf of via een Kiala Punt. Let op: aan het retourneren via PostNL zijn kosten verbonden, deze zijn voor eigen rekening.


Bekijk de algemene voorwaarden van de Bijenkorf webshop.


Retour zenden via een filiaal van de Bijenkorf of Kiala punt
U kunt uw bestelling retourneren bij de afdeling Klantenservice van in één van de twaalf filialen van de Bijenkorf. Daarvoor dient u het retourformulier dat bij uw bestelling zat mee te nemen. Bij de retourname ontvangt u een ontvangstbewijs.
Heeft u betaald met de Bijenkorf Card of creditcard, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort. Wanneer u uw bestelling -gedeeltelijk- met Punten heeft betaald, dan wordt uw saldo weer verhoogd. Wanneer u met een Cadeaucard of via iDeal heeft betaald, dan ontvangt u een tegoedbon van de Bijenkorf. Deze is drie maanden geldig in alle filialen van de Bijenkorf, maar kan ook worden uitbetaald in contanten.

Als u uw bestelling wilt retourneren via een Kiala Punt, gebruik dan altijd de voorgedrukte adressticker en sluit het ingevulde retourformulier bij. Hiermee kunnen wij uw retourzending zo snel mogelijk verwerken. Lever het pakket vervolgens in bij uw dichtstbijzijnde Kiala Punt. U krijgt een ontvangstbewijs en zodra wij uw bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan u bevestigd.

 

- Heeft u betaald met de Bijenkorf Card of creditcard, dan wordt het aankoopbedrag op uw Cardrekening teruggestort.
- Heeft u betaald met bank- of girorekening (betaald met iDeal): u ontvangt bedragen tot 500,- retour in de vorm van een tegoedbon, welke ingeruild kan worden tegen andere artikelen of ingeruild kan worden voor contant geld bij de Klantenservice. Een bedrag boven 500,- wordt teruggestort op uw bank- of girorekening.
- Heeft u betaald met de Bijenkorf Cadeaucard, dan ontvangt u een nieuwe cadeaucard op het factuuradres.
 
De verzend- en eventuele inpakkosten ontvangt u retour wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen.
 
Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 5 werkdagen overgemaakt. Indien u met een cadeaucard heeft betaald ontvangt u binnen 10 werkdagen een nieuwe cadeaucard per post op het factuuradres.


Pakketten besteld via een andere webshop dan de Bijenkorf webshop, kunnen niet afgehaald en/of geretourneerd worden bij de Kiala Punten in de filialen van de Bijenkorf.

Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?
Geretourneerde artikelen worden geaccepteerd wanneer ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Wanneer het label of prijskaartje ervoor zorgt dat het artikel niet goed beoordeeld kan worden, mag het label of prijskaartje worden verwijderd. Wanneer het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik. Boeken, CD’s, DVD’s, games en cosmetica mogen alleen geretourneerd worden in ongeopende verpakking.

- Een Cadeaucard van de Bijenkorf kan niet worden geretourneerd.

- Een Bongo Beleveniscadeau kunt u alleen retourneren als het cellofaan om het doosje nog intact is en het doosje verder niet beschadigd is.

Kan ik een artikel direct omruilen als ik het bij een Bijenkorf filiaal retourneer?
Het is niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct om te ruilen in een filiaal of via de bezorgdienst. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hier beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een  vervangend artikel bestellen in onze webshop. 


Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Voor het retourzenden van (een deel van) uw bestelling rekenen wij geen extra kosten. U ontvangt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug, exclusief de verzendkosten. Naast het aankoopbedrag worden in onderstaande gevallen ook de eventuele kosten van de heenzending teruggestort.

 

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij het retourneren?
Als u verzendkosten heeft betaald, krijgt u uw verzendkosten in twee gevallen terug:
1. Een artikel uit de zending is beschadigd, verkeerd geleverd of anderszins niet correct geleverd. De verzendkosten worden in dit geval gecrediteerd op de betaalmethode van aankoop.
2. De gehele zending wordt geretourneerd. Als u de gehele zending wilt retourneren, heeft u twee opties:
    A.  U kunt het pakket kosteloos retourneren via een Kiala Punt. Zodra het pakket in goede orde retour is ontvangen, ontvangt u een waardevoucher   met de waarde van de verzendkosten. Deze kunt u inwisselen bij het plaatsen van uw volgende bestelling.
U ontvangt de waardevoucher binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending. U dient het retourbewijs te bewaren totdat u de waardevoucher heeft ontvangen.
   B. U kunt het pakket aangetekend retour zenden via een Postkantoor of via PostNL. Het pakket kunt u verzenden naar:
       De  Bijenkorf
       Veerweg 16
       5145 NS Waalwijk
Zodra het pakket in goede orde is ontvangen, worden de verzendkosten via de wijze van aankoop gecrediteerd. De creditering zal plaatsvinden binnen 10 dagen na ontvangst van de retourzending.U dient het retourbewijs te bewaren totdat de verzendkosten gecrediteerd zijn.

U kunt natuurlijk ook altijd uw zending terugbrengen in een van onze filialen; bij retourneren van de gehele zending kunt u daar zelf kiezen of u de verzendkosten als voucher of op de betaalmethode van aankoop terug wilt ontvangen.


Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?
De retourzending van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel is zoals hier beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. Bij retourzending wegens beschadiging of verkeerde levering ontvangt u zowel de verwerkingskosten à 3,95 als het aankoopbedrag van het bestelde product retour.

Hoe kan ik een artikel retourneren dat door AMP Logistics is bezorgd?
Voor grote, zware of zeer breekbare artikelen werkt de Bijenkorf met vervoersbedrijf AMP Logistics. Deze artikelen zijn met een *gemarkeerd op de factuur.

Mocht u één of meer  *-artikelen willen retourneren, dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Center van de Bijenkorf via 0800-0818. Onze medewerkers plannen dan in overleg met u een moment waarop het artikel wordt opgehaald.
 Let op: als u samen met het *-artikel ook reguliere artikelen uit onze webshop heeft besteld, dan geldt voor de reguliere artikelen de normale retourprocedure; via een Kiala-punt of filiaal van de Bijenkorf. Volgt u hiervoor de instructies zoals deze op het reguliere retourformulier staan aangegeven.
Wilt u zowel het *-artikel als één of meer reguliere artikelen retourneren, dan is dat mogelijk via de ophaalservice. Geef dit svp aan bij ons Klant Contact Center.

Hoe werkt het retour zenden van een artikel dat door de fabrikant is geleverd?
Bij producten die rechtstreeks door de fabrikant zijn geleverd, loopt ook het retourproces via de fabrikant. Op de pakbon die bij uw bestelling is gevoegd vindt u de retourprocedure en contactgegevens van de fabrikant. Het is niet mogelijk om deze producten te retourneren via de Bijenkorf of Kiala.

Uitzonderingen
Rond drukke periodes zoals de Drie Dwaze Dagen of de Maffe Marathon kan de afhandeling van uw geretourneerde bestelling vertraging oplopen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Voor het retourzenden van (een deel van) uw bestelling rekenen wij geen extra kosten. U ontvangt het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel terug, exclusief de verzendkosten. Naast het aankoopbedrag worden in onderstaande gevallen ook de eventuele kosten van de heenzending teruggestort.

Artikel verwijderen uit verlanglijst Verwijderen uit verlanglijst
Artikel verwijderen uit winkelmand Verwijderen uit winkelmand
Let op!
  • -

    -
    Niet beschikbaar
Bovenstaande producten zijn helaas niet meer beschikbaar. Deze moeten uit uw winkelmandje verwijderd worden voor u verder kunt met afrekenen.